söndag 25 oktober 2009

Idag är det en bra dag!

Redan igår körde LE iväg med damlaget till Kalmar för seriesammandrag nr. 2 som skulle gå av stapelen idag. Efter förra sammandragets försiktiga resultat så känns det extra bra att kunna skriva att Skurup vann båda sina matcher idag med 6-1!!! Annica förlorade en match mot Kalmar och Linda en mot Lindome annars var det bara sköna vinster.
Jag varit med Malin i Tomelilla och spelat Tomelillaspelen. I F11 var det 17(!!) st anmälda och samtliga kom till start.
Malin hamnade i en 3-pool som hon vann och sen hade hon en ganska komfortabel resa fram till vinst i finalen!

Så här efteråt har jag ett par undringar:
1. Om det finns 17 anmälda hur kan det då komma sig att Malin hamnar i en pool som består av exakt samma flickor som Malin möter i alla andra sammanhang nämnligen Hanna Andren, Kågeröd, och Dorentina Shabani, Rekord.......Hur fungerar lottningsprogrammet?
2. Måste man förätta 3(!!) prisutdelningar under tiden finalen i F11 pågår på grannbordet? Klar arrangörsmiss tycker jag!
3. Varför händer det alltsom oftast att flickorna får spela två pooler på samma bord? Det ser jag sällan hända i pojkklasserna.....

Hur som helst är jag nöjd med dagen! Och förresten: Tack för utmärkt coachning!

Inga kommentarer: