lördag 3 januari 2009

Så var vi tillbaka vid/i pingishagen igen!

Efter att ha avslutat 2008 med Lilla Rekordcupen i H-borg 30/12 var det dags att inleda 2009 med Värendspelen i Växjö. I H-borg åkte Malin ut på seträkning i poolen och Annica slog bort sig i en kvalmatch, kankse inte det bästa sättet att avsluta året på men så blev det i alla fall. Annicas onda tå ställer fortfarande till med med bekymmer för henne men bortsett från det vet jag inte riktigt varför det inte fungerar för henne just nu.
I Värendspelen blev det tvärnit redan i första matchen i DJ17 för Annica men med tanke på motståndet finns det inte mycket att tillägga....
Malin kämpade på i F12 men tyvärr tycks det vara så att hon numera i alla tävlingar råkar på samma motståndare och det har hitintills alltid gått samma väg - förlust. Dock ska sägas att hon knappar in och även lyckas irritera ordentligt. F11 gick till poolvinst och lottningen gav.....just det...samma tjej som vanligt och det blev ny förlust..Klubbkompisen lyckades idag att knäcka koden, GRATTIS!
Mammans sammanfattning är; fy vad pingis är nervöst!
En annan reflektion är att förvånanade många av dessa förhållandevis små men ack så duktiga barn, Malin är 10, INTE blir glada när de vinner en match....och inte deras föräldrar heller. Jag är ju en riktigt amatör i sammanhanget men blir helt överlycklig när våra döttrar vinner en match men det beror väl helt enkelt på just det, att jag är en amatör. Frågan är var går gränsen mellan amatör och proffs och var någonstans på vägen slutar man att se glad ut över en vinst? Hoppas att jag alltid får förbli en glad amatör!

2 kommentarer:

Patrik sa...

Jag tror inte skillnaden går mellan proffs och amatör om man blir glad eller inte. I mitt fall så blir jag inte glad om Pernilla vinner om inställningen är dålig.

Dåligt kan alla spela, men jag tycker att inställningen är viktigast.

Jag kan bli oerhört mycket gladare över en förlust än över en vinst. Det gäller även Pernilla. Det har hänt att hon har gråtit efter vinster eftersom spelet har varit dåligt. Hon har även strålat som en sol efter många förluster.

Jenny sa...

Okej jag vet inget om pingis men forstar hur jobbigt det ar med onda tar. Hoppas Annica blir battre snart!