måndag 9 februari 2009

Utmaning - nu är man i bloggvärlden på allvar!

Jag har blivit utmanad av
Jenny

Jag som trodde att hon redan kände mig rätt bra!


Reglerna är som följer:
1. Länka till den som har utmanat dig.
2. Berätta sju sanningar om dig själv.
3. Utmana några personer i slutet av ditt inlägg, om du vill.
4. Kommentera hos personerna som du utmanat.

Ok, här kommer sanningarna

1. Jag är en f.d rökare. Jag rökte mig igenom hela högstadiet och halva gymnasiet.....har dock inte ens hållit i en cigarett sedan nyårsafton 1982.

2. Jag är livrädd för sprutor. Gäller även om våra barn (eller vår hund) skall ha någon form av vaccination eller liknande. Stackars min make!

3. Jag har fobi för kräk. Blir nästan paralyserad av skräck nästan bara av att läsa ordet Vinterk..ksjuka

4. Jag blir helt sjuk av "gnisslande" ljud, typ steg i mycket kall snö eller när man skär med en kniv i tallriken.

5. Jag är ärlig på gränsen till dum och är naiv nog att tro att alla andra också är det. Naturligtvis blir jag ledsen om det då visar sig att jag blivit lurad detta gör ju givetvis att ärlighet är en viktigt egenskap för mig.

6. Jag blir lätt rastlös. En helg då det inte finns något på programmet (händer iofs inte så ofta) brukar jag framåt söndag eftermiddag nästa kräva att det händer något.

7. Jag är innerst inne en riktigt "märkesidiot". Köper jag nya kläder skall de helst vara av favoritmärket om inte så alla fall det näst bästa.....riktigt knäppt!

Jag vill skicka utmaningen vidare till Nakirlu!


2 kommentarer:

Jenny sa...

Det mesta visste jag sedan innan, men rökningen visste jag inte om! Fy fy! Men du lyckades sluta och det är det viktigaste.

Håller med om gnisslande ljud. Jag tycker dock det är jobbigast med barnvagnar och bilar som har utslitna bromsklossar. Jag lider verkligen, men folk runt omkring reagerar överhuvudtaget inte. Konstigt att man kan uppleva ljud så olika.

Anonym sa...

Den du, det får bli att jag svarar på dessa saker över ett glas rött, en god bit mat och trevligt sällskap.