måndag 1 december 2008

Ny kass dag

Väntar på halva familjen som varit och tränat (far och yngsta dottern) äldsta dottern har inte mått bra igen och har dessutom pron i naturkunskap i morgon. Är orolig för att flickan ganska ofta inte mår bra, hon tränar mycket (4 ggr/vecka) + tävlingar på helgen det blir kanske för mycket. Skolan måste ju skötas också. Känner att det är svårt att veta hur mycket de kan klara av, trycket är ju stort, man skall vara duktig i skolan och man skall vara framgångsrik i pingishagen. Sen ska man dessutom vara socialt välanpassad med många kompisar och helst umgås i de rätta kretsarna......puh! Tur man inte är ungdom längre.
Nu är det "spännande" att se om yngsta dottern har klarat två timmars träning.........eller om hon är oväns med sin far idag igen...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som sitter och är deppad över att jobbet börjar i morgon. Det känns som om din oro är lite mer att "deppa" över(fel ord men hitta inget annat). Hon borde kanske gå och kolla sin hälsa så allt står rätt till. Men det är som du säger, dagens ungdomar har det tufft.

Jenny sa...

Hej Hej!
Min syster är likadan. De vet inte hur man kopplar ner sig, alltid kan de nås på msn och via mobil. De har aldrig haft tråkigt en sekund av sitt liv utan det händer hela tiden massa saker och de måste vara bäst på allt. De kommer alla vara utbrända innan 20 tyvärr. När jag pratar med min syster så fattar hon inte vad jag menar utan kör hela tiden på i samma race.

Skönt att det är bättre med Elof!

Och chokladfontän låter inte helt fel...mmm!

Jag hoppas att du mår bra!
Kram