lördag 6 december 2008

Phuuu.....!

Det har varit två superhektiska dygn! Jag som klarar så dåligt att inte sova ordentligt har haft ett par tuffa dagar. Vi var ju på Koserthuset i Malmö på torsdagskvällen. Det var en hel del riktigt bra artister man hade fått i hop i årets upplaga av "Stjärnklart". Kvällens besvikelse var Lisa Nilsson, kvällens överraskning var Stefan Odelberg, kvällens häftigaste uppträde hade helt klart Fredrik Lycke, kvällens snyggaste var Måns Zellmerlöv som dessutom stod för det bästa artisteriet och kvällen vackraste röst hade Sofia Kjällgren. Sedan har jag svårt att bestämma mig för vad jag tycker om Marie Fredrikssons uppträdande, hon har ju givetvis kvar en enorm stryka i sin röst men rösten hörs inte längre som förr. Hon mottogs av publiken både före och efter varje nummer med en enorm applåd och den är hon värd MEN det var svårt att se att hon fick ha stöd vid varje steg hon tog och satt stilla ner när hon sjöng. Jag kan inte bestämma mig för om det var en bedrift eller om det är bara tragiskt......
Vi fick skjuts hem helt oplanerat av snälla gamla skolkamrater det var jätteskönt, det regnade ju lite......
Ny dag, fredagen skulle bjuda på julfest på jobbet, jipppi......som chef hade man även detta år ingen valmöjlighet för oss var det OBLIGATORISK närvaro som gällde, kanon. Hur som helst tillbringades timmarna före festen i Smyge hos omtänksam arbetskamrat och sen var det dags. En sak är säker, att vara bilförare går inte, därför är det också segt idag. Tyvärr skickades någon arbetskamrat hem väldigt tidigt, hoppas att han har tagit sig igenom natten någorlunda bra, andra borde gått hem innan baren öppnade! Man fick i alla fall rockat loss lite, Lipservice hette bandet som spelade disco från 80-90 talet, rätt OK faktiskt. Tack och lov hämtade maken oss vid 23.30, då var jag i princip helt död.
Vaknade 8.30 idag av att äldsta dottern pratade i telefon, kunde förstå att det var något i görningen, och mycket riktigt, nu är hon i Askim (Göteborg) och spelar en pingistävling. Hon är helt fenomenal till att kunna få folk att ställa upp för sig och den sociala kompetensen är det minsann inget fel på då, ja ja. Dock tror jag att det är inte pingis denna gången som är det viktiga.......två finns två långväga deltagare i tävlingen som lockar JÄTTEmycket.
Nu har jag inte tid att skriva mer, måste planera middag till ikväll, vi skall ha gäster!

1 kommentar:

Jenny sa...

Hejsan!

Är Marie Fredriksson sjuk igen?

Nu blev jag sådär nyfiken igen. Jag kan tänka mig att gratis-är-gott-och-jag-blir-så-rälig-när-jag-är-full-L---- var rätt full. Hehe. Vad bra att du hade kul där i alla fall. Jag önskar att jag kunde gå på julfest.

Ja tänk om man hade din dotters sociala kompetens...

Kram Kram